HTML

Közép-európai Elemző Központ

Friss topikok

Címkék

"egységben lét" (1) "felszabadító" (1) "narancsos forradalom" (1) A.Rar (2) A. Janukovics (1) A. Kvasnewski (1) Abe (1) agytröszt (1) akciók (1) aknamező (1) alaptörvény-modosítások (1) Alekszand Rar (1) állam (1) Államcsíny (1) államfői találkozó (1) államiság (2) Állami Duma (1) Amerika (2) amerikaiak (1) amerikai jog (1) Angela Merkel (1) Arbuzov (1) Argentina (1) Arkagyij Babcsenko (1) árulás (1) átalakulás (1) Atlanti Híd (1) auditálás (1) Auschwitz (1) az elit ideológiája (1) a hatalom ára (1) a jövő céljai (1) a történelem tanuságai (1) B.Komorowski (1) baloldal (1) Bandera (1) beavatkozás (2) befektetők (1) béke (4) békekötés (1) belső kiegyezés (1) Beszarábia (1) betartott kötelezettség (1) Biden (3) biologiai-háború (1) biológiai háború (1) Blinken (1) börtönből szabadulás (1) Brezsnyev (1) Bronislaw Komorowski (1) Brzezinski (2) Budapesti Memorandum (1) Bukovina (2) burzsoá-demokratikus forradalom (1) Bush (3) bűvészinas (1) Capitólium (1) civil-társadalom (1) civilizáció (1) civilizációs forradalom (1) civil kontroll (1) civil szervezetek (1) Corriere della Sera (1) családi klánok (1) csatlakozás (1) csúcstalálkozó (1) D.Grybauskaite (1) D.Trump (1) D.Vidrin (1) David Cameron (1) deja vu érzés (1) Dél-Kórea (1) Déli Áramlat (1) demokrácia (4) demokraták (1) Demokrata Párt (1) Deutschland (1) dialógus (1) dilemma (1) dilemmák (1) diverzio (1) doktrina (1) Donald Trump (3) dopping (2) EBESZ (1) egészségi állapot (1) egyenlő érték (1) egyenlő jog (1) Egyesült Államok (2) egyezkedés (1) egypárt-rendszer (1) együttműködés (2) elemzés (1) életfogytiglani szabadság (1) elit (2) ellenzék (1) ellenzéki lázadás (1) Elmar Brok (1) elnök-választás (2) elnökhöz közel álló üzletemberek (1) elnökválasztás (4) ember (2) ember-ember (1) ember-természet (1) emberiség (1) ember viszonya (1) energetikai problémák (1) energia (1) epidemia (1) érdekviszonyok (1) Erdély (1) Erdogan (1) értékek (1) esély (1) esélyek (1) Észak-Korea (1) eszmék (1) EU (1) EU-társulási szerződés (1) EU-Ukrajna Együttműködési Tanács (1) EU-Ukrajna megállapodás (1) Eurázsia (1) EurÁzsiai Szövetség (1) Eurázsiai Szövetség (2) eurointegració (1) Euronest (1) Európa (3) Europäische Union (1) Európai Bizottság (1) európai értékek (1) Európai integráció (1) európai jogellenes döntések (1) európai Magyarország (1) Európai Parlament (1) Európai Unió (18) Európa Békéjének Napja (1) Európa elitje (1) EU beteg-gyermeke (1) EU együttműködési megállapodás (1) EU parlamenti választás (1) fegyverszünet (1) felelősség (1) felhozó-verseny (1) felszabadulás (1) feszültségek (1) Fidesz (1) föderáció (1) fogvatartás (1) folyamat (2) folytatásos (1) főpolgármester választás (1) fordulat (1) Fordulat és Reform (1) fordulópont (1) forradalom (1) G-20 (2) G-7 (1) G-8 (1) G.Westerwelle (1) Gajdos István (3) Galicia (2) gáz (2) gazdaság (1) gazdasági helyzet (1) gázimport-csökkentés (1) gázpiac (1) gázszállítás (1) gázvezeték (1) gáz árak (1) geopolitika (1) geopolitikai helyzet (1) geopolitikai konfliktusok (1) glasznoszty (1) Globális-integráció (1) globális-lokális (1) globális kapitalizmus (1) globális vlágrend (1) globalizáció (1) Gorbachev (1) Gorbacsov (7) GPS (1) Gurmai Zita (1) gyermek (1) gyógykezelés (1) Győzelem Napja (1) háború (2) hadikommunizmus (1) halálmenet (1) hamis-momentum (1) harc (1) Hármas-szövetség (1) hatalmi vákuum (1) Hegyi Karabah Köztársaság (1) Helsinki (1) Heritage Foundation (1) hidegháború (5) Hillary Clinton (1) hitel (1) hitelprogram (1) Hollande (1) holnap választás (1) holodomor (1) Holodomor (1) holokauszt (1) Horn Gyula (1) hrivnya árfolyam (1) Hruscsov (1) Huntington (1) ideológia (4) Ikarus (1) IMF (3) India (2) integracia az EU-val avagy Oroszországgal (1) integráció (4) interju (1) internet (1) irányított kaosz (1) Ivan Gasparovic (1) J.Timosenko (2) Janukovics (4) Japán (1) Jelcin (2) Jerevan (1) jogerős börtön-büntetés (1) John McCrain (1) Jövő (1) jövő (2) Ju.Timosenko (1) Júlia Timosenko (2) Julia Timosenko (4) Juscsenko (2) kacsanyivkai korház (1) Kádár János (2) kalandorság (1) kanossza (1) kapitalizmus (2) kapitalizmus-reinkarnációja (1) karabahiak elfogadják (1) Karl Marx (1) Kárpát-Alja (1) Kárpátalja (2) kárpátaljai magyarok (1) Kék Áramlat (1) kelet-európa (1) Kelet-Ukrajna (1) Keleti Partnerség (1) Kerch (1) Kercsi-szoros (1) kéziratok (1) kiegyezés (2) kilépések (1) Kína (6) klíma-katasztrófa (1) koalició (1) kölcsönös bizalom (1) Komjáthi Imre (1) kommunisták (1) kompország (1) kompromisszum (1) konfliktus (1) könyvvizsgáló (1) konzervatív (1) konzervatívizmus (1) konzervatívok (1) kormány (1) korona-vírus (1) Koszigin (1) Közép-európai országok (1) központi erőtér (1) Krausz Tamás (1) Kravcsuk (2) krétakör (1) Krím (1) Krim (1) krizis (1) Kronstadt (1) Kucsma (2) külföldi gyógykezelés (1) kulissza (1) kűlső nyomás (1) kultúra (1) Kurt Volker (1) látvány (1) Legfelsőbb Rada (1) legitim hatalom (1) Lenin (4) liberálisok (2) liberális ideológia (1) logika (1) lyukak (1) M.Azarov (2) M.Gorbacsov (1) M.Turski (1) ma (1) magyarok (1) Magyar Irka (1) magyar kisebbség (1) Majdan (2) Málta (1) manipuláció (1) marxizmus-leninizmus (1) Marxizmus-leninizmus (1) Matenadaran (1) média (1) megállapodás (1) megbokrosodott (1) megegyezés (2) megújúlás (1) mélyszegények (1) Merkel (2) mesterséges intelligencia (2) migránsok (1) Mihail Gorbacsov (1) milonga (1) mindenki jól jár (1) mini-hidegháború (1) MinszkiMegegyezés (1) Minszki Megállapodás (1) Mit tegyünk! (1) Mit tehetünk? (1) mi történik (1) Mogherini (1) Moszkva (1) MSZP (2) munka (1) N.Azarov (1) nácik (1) nacionalista (1) nacionalisták (1) nacionalista ideológia (1) Nagy Imre (1) napló (1) NATO (1) négy szakasz (1) Németország (2) nemzetállam (1) nemzetközileg nem elfogadott (1) nemzetközi választási megfigyelők (1) neo-horthysta-rendszer (1) neokon-neolib (1) neoliberalizmus (1) NEP (1) népfelkelés (1) népfront (1) NGO (1) Ny.Azarov (2) nyelvhasználat (1) nyitott társadalom (1) Nyugat (2) nyugatbarát (1) nyugati bankok (1) O.Zarubinszkij (1) Óbudai Forradalom (1) okoskodás (1) olaj (1) oligarcha (1) oligarchák (3) olimpia (1) önállóság (1) önálló államiság (1) önkormányzat (1) önmerénylet (1) Orbán (1) Orbán-lufi (1) Orbán Viktor (1) Örményország (1) oroszok (1) Oroszország (19) Oroszországi Föderáció (1) Oroszország -1996 (1) orosz bankok (1) Orosz Föderáció (2) összekötő kapocs (1) osztályharc (1) P. Kooks (1) palagáz-mező (1) Pamfilova (1) pandemia (1) parlamenti választás (1) párt (1) partnerek (1) Patchwork (1) patriota gazdaság (1) peresztrojka (1) Periferiális-kapitalista (1) perspektívikus feladatok (1) Persztrojka (1) Plotnyickij (1) polarizált politikai klima (1) polgárháború (2) politika (1) politikai-rendszer (1) Politikai "burok" (1) politikai helyzet (1) politikai küzdelem (1) politikai lázálmok (1) politikai vákuum (2) Porosenko (4) poszteurópai modell (1) poszthidegháborús helyzet (1) posztindusztriális (1) posztindusztriális civilizácio (1) pravoszlavok (1) Pricewaterhouse Coopers (1) problémák (1) proletárforradalom (1) protektorátus (1) pszichológia (2) puccs (2) Putyin (10) Putyin Szovjetunió (1) rabszolga-törvény (1) rabszolgatörvény (1) radikális jobboldal (1) Reagan (3) Reagen (1) reform (1) reform-közgazdászok (1) reformok (1) Reform és demokrácia (1) Régiók Pártja (1) Rendszerszerűen (1) rendszerváltás (4) republikánusok (1) Republikánus Párt (1) revansiszták (1) robban (1) robotok (1) Románia 1989 (1) rossz hitelek (1) Rosztyiszláv Iscsenko (1) Russia (1) START-3 (1) Steinmeier-formula (1) Strasbourg (1) stratégia (1) Stratégia (1) stratégiai érdekek (1) stratégiai partnerek (1) Sz.Arbuzov (2) Sz.Karaganov (1) szabadonengedés (1) Szabadság-párt (1) Szabadságpárt (1) szabadulás a börtönből (1) szabad kereskedelmi övezet (1) szabad oktatás (1) szakszervezetek (2) szegény (1) szegény-ország (1) szegénység-politika (1) szellemi kínkeservek (1) szélsőjobb erői (1) szemfény-vesztő (1) szeparatisták (1) Szevasztopol (1) SZKP (2) Szlovákia (1) szocialista (1) szocialisták (1) szociális alávetettség (1) szociális irányultság (1) szolidaritás (1) szövetség (1) Szovjetunió (4) Sztálin (1) sztrájk (2) szükségtelen (1) Taktika (1) Tamás Gáspár Miklós (1) tanácsok hatalma (1) tangó (1) tárgyalás (1) tárgyalás Szocsiban (1) Tariel Vaszadze (1) tározók (1) társadalom (1) társulási megállapodás (2) társulási szerződés (1) Társulási szerződés (1) Társulási Szerződés (1) társult tagság (1) Tea Party (1) tegnap (1) tényezők rendszere (1) természet (1) természetes intelligencia (2) természet lázadása (1) terror (1) terrorizmus (1) területen kívüliség (1) területi megosztás (1) tettek (1) Theresa May (1) The Guardian (1) Timosenko (2) timosenko-adó (1) Timosenko-per (1) többpárt-rendszer (1) tőke (1) történelem (1) történelmi reminiszcenciák (1) totális rendszer (1) Tramp (1) Trump (4) TTF (1) tudat-forradalma (1) tudományos-technikai forradalom (2) tulajdonosváltás (1) tüntetés (1) tüntetések (2) Tyágnyibok (1) Tyimosenko (1) új-neokonok (1) újgeneráció (1) újra alapítás (1) új civilizáció (1) új idők (1) új külpolitikai gondolkodás (1) új nemzedék (1) Ukraina (4) Ukraine (1) Ukrajna (33) Ukrajnai Magyar Demokrata Szövetség (1) Ukrajna Megmentésének Bizottsága (1) ukrán (1) ukránok (1) ukrán alkotmány (1) ukrán és orosz nyelv (1) ukrán gazdaság (1) ukrán Golgota (1) ukrán ipar (1) ukrán közvélemény (1) ukrán nácik (2) UkrAvto (1) Ungarn (1) US-Russian Relation (1) USA (13) USA "visszatér" (1) USA választások (1) útkereszteződés (1) uzsoraszerződés (1) V.Janukovics (14) V.Putyin (3) V. Putyin (1) V/4 csúcstalálkozó (1) vádak (1) vádak Timosenko ellen (1) választás (3) választások (1) válság (2) váltás (1) változatok (1) Vámunió (3) vámunió (2) védelmi kiadások (1) Velencei Bizottság (1) verseny (1) versenyképesség (1) versenyképtelen (1) veszélyek (1) veszélyesség (1) veszélyes játék (1) vezérelv (1) Vidámak és Leleményesek Klubjalu (1) Viktor Janukovics (6) Viktor Orban (1) világ-hatalmi válság (1) Világháború (1) világháború (1) világrend (1) Vilnus (1) virus (1) Visegrádi 4-k (1) viszony Moszkvához (1) viták (1) vita tézisek (1) Vlagyimir Putyin (3) vonakodva csatlakozás (1) World Economy (1) XVIII. kongresszus (1) XXI.század (1) Zaharcsenko (1) zarándoklat (1) zártország (1) zárvány (1) Zelenszkij (4) Zjugánov (1) zsákutca (3) zsidók (1) исторический контекстн (1) Конституция (1) поправки (1) Президент (1) Путин (1) Российская Федерация (1) Címkefelhő

Strasbourg döntése Timosenko fogvatartásáról és az ukrán reagálások

2013.04.30. 17:10 KeményLászló

 

 Az európai tömegkommunikáció minden fajtájában – így a magyar és az ukrán lapokban is - egyik kiemelkedő hír ma (2013.04.30) a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bíróságának, a nem jogerős, de fontos irányt mutató döntése Júlia Timosenko korábbi ukrán kormányfő fogva tartásával kapcsolatban. A bíróság – Timosenko keresetére válaszul - egyértelműen úgy határozott, hogy a volt miniszterelnök fogva tartása mindvégig jogtalan és önkényes volt, sőt, Ukrajna már azzal is megsértette az Európai Emberi Jogi Egyezményt, hogy Timosenkót határozatlan időre helyezték vizsgálati fogságba, mert ez eleve ellentétes a dokumentummal. A testület ugyanakkor azt a panaszt nem tartotta megalapozottnak, hogy a volt miniszterelnökkel szemben kórházba szállításakor tavaly áprilisban embertelen vagy megalázó bánásmódot tanúsítottak volna.

A thekievtimes.ua információja szerint az ukrán hatóságokat nem lepte meg a döntés és a további lépéseket attól teszik függővé, hogy a kialakult helyzet milyen módon befolyásolja Ukrajna és az EU kapcsolatát. A Geostrategy globális problémákkal foglalkozó elemzői véleménykutatást végeztek az Európai Unió tagországainak törvényhozói körében arról, hogy feltételezhetően milyen módon befolyásolhatja az EU és Ukrajna asszociációs megegyezése aláírásának esélyét 2013 novemberében a Keleti Partnerség csúcsértekezletén, Kijevnek az az esetleges döntése, hogy addigra kiengedik a börtönből Timosenkót. A lap alábbi írása öt pontban foglalja össze az elemzők véleményét, amelynek lényege, hogy Timosenko szabadon engedése semmilyen garanciát nem jelent az EU és Ukrajna közötti megállapodás megkötésére.  

A thekievtimes.ua másik publikációjában ezt az elemzést is figyelembe véve arra a következtetésre jutott, hogy Ukrajna minden bizonnyal megfellebbezi a strasbourgi bíróság döntését. Az ukrán kormány illetékese az Emberi Jogok Európai Bíróságával kapcsolatos ügyekben, egyértelműen úgy nyilatkozott, hogy a bíróságon született dokumentumok kézhezvétele és azok alapos áttanulmányozása után foglalkoznak érdemben a Timosenko ügy további sorsával.

 

 

 

 

 

 

 

 

http://nol.hu/kulfold/strasbourg__onkenyes_volt_julija_timosenko_fogva_tartasa

 

 

 

Strasbourg: önkényes volt Julija Timosenko fogva tartása


Önkényesen helyezték előzetes letartóztatásba az ukrán hatóságok Julija Timosenko korábbi ukrán kormányfőt. A fogva tartás jogosságát később sem vizsgálták felül, Timosenkónak pedig nem volt módja kártérítést követelni, amiért jogellenesen tartották fogva - mondta ki keddi, egyelőre nem jogerős ítéletében a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága.

Timosenko azt állította, azért rendelték el előzetes letartóztatását, hogy kiszorítsák a politikai közéletből, s ne indulhasson a tavalyi választásokon. A strasbourgi törvényszék szerint Timosenkót azért helyezték előzetes letartóztatásba, hogy megbüntessék, amiért semmibe veszi az eljárást.

„Ezért a bíróság úgy ítéli meg, (Julija Timosenko) szabadságának korlátozása nem azt a célt szolgálta, hogy jogsértés alapos gyanúja miatt kompetens jogi hatóság elé állítsák, hanem más okoknak tudható be” - fogalmaz a strasbourgi bíróság.

Timosenko azzal fordult a strasbourgi emberi jogi bírósághoz, hogy fogva tartásának körülményei sem Kijevben, sem Harkovban nem voltak megfelelőek, nem kapott megfelelő orvosi ellátást, jogalap nélkül, önkényesen, hátsó szándéktól vezérelve rendelték el előzetes letartóztatását, és ezért semmilyen kártérítést nem követelhetett.

A bíróság egyértelműen úgy határozott, hogy Timosenko fogva tartása mindvégig jogtalan és önkényes volt, sőt, Ukrajna már azzal is megsértette az Európai Emberi Jogi Egyezményt, hogy Timosenkót határozatlan időre helyezték vizsgálati fogságba, mert ez eleve ellentétes a dokumentummal. Strasbourg annak veszélyét sem látta megalapozottnak, hogy Timosenko el akart volna szökni, hiszen nem szegte meg a lakhelyelhagyási tilalmat, és megjelent a bíróságon. Az ukrán hatóságok által felhozott ok - az eljárás akadályozása és a bíróság semmibevétele - önmagában nem indokolja az előzetes letartóztatást, amely ellen Timosenko érdemben jogorvoslattal sem élhetett az ukrán jogrendben lévő olyan joghézag miatt, amely ezt nem teszi lehetővé. Ebből kifolyólag pedig a politikus kártérítést sem kérhetett és nem is kaphatott.

A testület ugyanakkor azt a panaszt nem tartotta megalapozottnak, hogy a volt miniszterelnökkel szemben kórházba szállításakor tavaly áprilisban embertelen vagy megalázó bánásmódot tanúsítottak volna. A volt miniszterelnök azt állította, hogy akarata ellenére szállították kórházba, aminek során megsérült, az ezzel kapcsolatos panaszait pedig nem vizsgálták ki megfelelően. Szerinte ez kimerítette az embertelen vagy megalázó bánásmód fogalmát, a bírák viszont másként döntöttek. Timosenko a strasbourgi törvényszék szerint kétszer is elutasította, hogy igazságügyi orvosi vizsgálatnak vesse alá magát, sérüléseit pedig verésen kívül más is okozhatta, ezért nem látta a bíróság bizonyítottnak az embertelen bánásmódra vonatkozó panaszt.

A bíróság kedden azt is kimondta: bár rabsága alatt Timosenkónak időnként valóban nélkülöznie kellett a meleg vizet, a fűtést vagy a napfényt, ez sem merítette ki az embertelen bánásmód fogalmát. A bírák szerint „tetemes” dokumentáció támasztja alá azt is, hogy a volt ukrán miniszterelnök lényegesen jobb egészségügyi ellátásban részesült, mint az átlagos ukrajnai börtönlakók. Az emiatt tett panaszait elutasította a törvényszék.

Julija Timosenko az ellene folytatott büntető eljárások miatt is panasszal fordult a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bíróságához, a törvényszék azokat külön beadványként kezeli, amelyekben később hoz majd ítéletet.

 

 

Подробности: http://regnum.ru/news/1654774.html#ixzz2S1rd0uDu

 

Европейский суд признал незаконность ареста Юлии Тимошенко по "газовому" делу

 

Европейский суд по правам человека признал незаконным арест экс-премьера Украины Юлии Тимошенко 5 августа 2011 года в рамках судебного рассмотрения так называемого "газового" дела и дальнейшее ее содержание под стражей. Соответствующее решение обнародовано сегодня, 30 апреля, сообщили корреспонденту ИА REGNUM в пресс-службе Тимошенко.

Как отмечают в пресс-службе, согласно решению Европейского суда, соответствующие решения украинского суда являются политически мотивированными. В соответствии с регламентом деятельности Европейского суда, власть Украины может обжаловать это решение в течение трех месяцев. Согласно Европейской конвенции по правам человека, контроль за выполнением решения Евросуда возлагается на Комитет министров Совета Европы.

В пресс-службе напоминают, что Европейский суд по правам человека 28 августа 2012 года провел публичные слушания дела "Тимошенко против Украины". После публичных слушаний суд продолжил свою работу в закрытом режиме. Защита Тимошенко обратилась в Европейский суд по правам человека с жалобой на незаконность задержания экс-премьера Украины 10 августа 2011 года. Защита считает, что в результате действий и решений украинских судов и власти были нарушены положения Европейской конвенции по правам человека. В частности, речь идет о ст. 3 (запрет на унижающее достоинство обращение или наказание), ст. 5 (право на свободу и личную неприкосновенность), ст. 8 (право на частную жизнь) и ст. 18 (ограничение использования ограничений в отношении прав).

 

http://thekievtimes.ua/editors-choice/224912-osvobozhdenie-yulii-timoshenko-ne-garantiruet-podpisanie-s-es-soglasheniya-ob-associacii.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

 

Освобождение Юлии Тимошенко не гарантирует подписание с ЕС Соглашения об ассоциации

Накануне объявления 30 апреля 2013 долгожданного решения Европейского суда по правам человека по делу «Тимошенко против Украины» аналитики группы глобальной разведки Geostrategy провели собственный опрос среди представителей законодательных органов ряда стран-членов Европейского Союза о том, насколько гипотетическое решение Киева освободить Юлию Тимошенко до саммита «Восточного партнерства» в ноябре 2013 улучшит шансы Киева подписать Соглашение об ассоциации с ЕС.

Полученные в ходе такого опроса оценки позволяют сделать следующие выводы:

1. Освобождение бывшего премьер-министра Украины Юлии ТИМОШЕНКО не означает стопроцентную гарантию того, что Европейский Союз согласится подписать Соглашение об ассоциации с Украиной в 2013 году. Большинство опрошенных считает, что само по себе освобождение Юлии Тимошенко не означает автоматическое устранение системных проблем с системой правосудия в Украине. По мнению европейских политиков, украинская власть должна продемонстрировать готовность к совершенствованию работы судебной системы, которая работает по советским образцам.

При этом практически все опрошенные считают необходимым как можно скорее разработать законопроект «О Прокуратуре», в котором будут существенно ограничены функции прокуроров, а также получить на этот законопроект экспертную оценку Венецианской комиссии.

2. У многих в Европе есть ощущение, что Москва и Берлин уже тайно договорились между собой о так называемой «сдачу в российские объятия» стран-участниц «Восточного партнерства». Речь идет, в первую очередь, о Молдове, Украине и Азербайджан, которые в последние годы четко выражают свое стремление быть частью Европейского Союза. Кое-кто в Европе считает, что дела против бывших украинских чиновников возникли не случайно. Этот сценарий был разработан извне. Цель такой спецоперации сегодня достигнута — Киев изолированно от полноценного диалога с Западом на высоком политическом уровне. Также некоторые считают, что недавний политический кризис в Молдове — продолжение сценария на срыв продвижения Центрально государств в сторону Брюсселя.

3. Даже если соглашение об ассоциации между Украиной и ЕС будет подписано в этом году, некоторые в Евросоюзе будет искать пути ее блокирование ввода ее в действие. Например, после саммита «Восточного партнерства» может быть принято решение о введении так называемого «моратория» на начало работы Соглашения об ассоциации. Также в некоторых законодательных органах стран — например, Германии, Франции, Нидерландах, а также Скандинавских странах — начнутся масштабные общественно-политические акции, направленные на срыв процесса ратификации Соглашения об ассоциации. Готовить и проводить эти акции в национальных парламентах партии, симпатизирующих России или занимающих жестко негативную позицию в вопросах расширения Евросоюза за счет восточноевропейских государств. Такая работа, по информации группы Geostrategy, уже ведется.

4. Вполне реален сценарий, по которому соглашение об ассоциации с Европейским Союзом все-таки будет подписано в ноябре 2013 года, но она не заработает.

Для чего это нужно Европе?

Во-первых, документ, над которым велась работа с 2007 года, и действительно является уникальным и своего рода экспериментальным для Евросоюза. Его откровенное «захоронения» не отвечает интересам Брюссель, который на украинском примере хочет иметь подобные Соглашения также с другими странами «Восточного партнерства».

Во-вторых, сам факт подписания Соглашения позволит держать Киев в активной евро интеграционной фазе. Диалог по линии Киев-Брюссель будет продолжено, и в ходе этого диалога европейская сторона продолжит требовать от Украины проведения внутренних реформ, успех в реализации которых будет поставлен в прямую зависимость от скорейшего введения в действие Соглашения об ассоциации.

В-третьих, продемонстрирует таким странам как Молдова, Азербайджан и Армения стратегическую заинтересованность ЕС в дальнейшем расширении на Восток («даже за счет тех стран, в которых не все в порядке с демократией и правами человека»).

5. Отсутствие среди украинской оппозиции — партии «Удар», «Родина» и «Свобода» — единой консолидированной позиции относительно необходимости подписания в этом году Соглашения об ассоциации между Украиной и ЕС дополнительно усложняет процесс принятия Брюсселем окончательного политического решения относительно подписания Соглашения в ноябре 2013 года. В европейских политиков, которые симпатизируют Украине, вызывает откровенное раздражение бессмысленные действия представителей украинской оппозиции, во время поездок в Европу стремятся одного — «как навредить существующей украинской власти». И это происходит в то время, когда все без исключения политические силы Украины должны сейчас объединиться вокруг одной единственной цели — подписать Соглашение об ассоциации с Европейским Союзом. Поскольку в случае подписания этого документа в ноябре 2013 проигрывают абсолютно все — обычные украинские граждане, финансово-промышленные группы, правящие и оппозиционные партии. Зато отыграть ситуацию на позиции 2013 будет очень трудно.

 

Украина может обжаловать решение Евросуда по Тимошенко

30 апреля 2013, 12:59 | Власть

http://thekievtimes.ua/authority/224882-ukraina-mozhet-obzhalovat-reshenie-evrosuda-po-timoshenko.html

 

Украина проанализирует решение Европейского суда по правам человека (ЕСПЧ) по жалобе экс-премьера Юлии Тимошенко после получения текста документа, отметил правительственный уполномоченный по делам ЕСПЧ Назар Кульчицкий.

«Нам необходимо получить это решение. Мы будем его анализировать. Пока ничего комментировать не могу», — сказал он.

Кульчицкий дал понять, что украинское правительство после анализа решения, возможно, его обжалует.

Напомним, ЕСПЧ во вторник, 30 апреля, обнародовал свое решение по резонансному делу «Тимошенко против Украины». Суд решил, что арест Юлии Тимошенко является  политически мотивированным и проводился в нарушение ряда пунктов Конвенции по правам человека.

Ранее защита экс-премьера заявляла, что если Евросуд признает незаконность ареста Тимошенко, украинская власть может ограничиться лишь выплатой денежной компенсации заключенной, поскольку в решениях ЕСПЧ не говорится о действиях, с помощью которых государство должно восстановить нарушенные права человека.

Источник: news.liga.net

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: fogvatartás szabadonengedés Ukrajna Timosenko Strasbourg

A bejegyzés trackback címe:

https://ke-elemzokozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr205257961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása